2018. április 1., vasárnap

Őszibarack sütemény (Lakodalmas barack)



Nagyon régen a fiókomban volt már az őszibarack sütemény receptje, nyíregyházi unokatestvéremtől Adéltól származik. Nála ettem mindig vendégségek alkalmával, és annyira tetszett, hogy olyan élethűen formálja a barackot, és persze nem csak mutatós, de nagyon finom is volt. Ezen kívül vidéki lakodalmakban találkoztam vele, és mindig elhatároztam, hogy egyszer majd kipróbálom. Nem túl bonyolult az elkészítése, még ha annak is látszik, viszont eléggé időigényes, de a végeredmény szerintem megéri a fáradozást. Ami kicsit ellene szól, hogy nagyon sok benne a cukor kívül-belül, ezért annak aki diabéteszben érintett, még ránéznie sem szabad. Na jó ránézni igen, én is csak gyönyörködöm benne.😊 Ami viszont nagy előnye, hogy a tészta golyókat előre el lehet készíteni, és csak az ünnep előtt megtölteni, így tudunk vele előre dolgozni. A recept mivel régi, még a tésztához zsír szerepel, helyette most vajat használtam, bár én egyre inkább favorizálom a zsírt, főleg a kacsa és libazsírt. A tölteléket kétféle képen írja, lehet csak simán kakaósan, rummal és a kikapart tésztamorzsával, és lehet dióval és baracklekvárral kiegészíteni. Én az utóbbit választottam. 


Ezzel a recepttel szeretnék 
Minden kedves Olvasómnak nagyon szép ünnepet, Áldott Húsvétot kívánni! 


Hozzávalók:

Tészta:
30 dkg kristálycukor
20 dkg zsír (nálam vaj) 
2 tojássárgája
1 kávéskanál szódabikarbóna ( lehet sütőpor is)
2 dl tej
75 dkg finomliszt

Töltelék:

kikapart tésztamorzsa
0,5 dl rum
2 evőkanál kakaó 
10 dkg porcukor
10 dkg vaj
kevés tej ( hogy kenhető legyen) vagy
10 dkg darált dió + 2 evőkanál baracklekvár

Díszítés:

vérnarancs aroma
kristálycukor
Puszpánglevél (nálam mentalevél)

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit a liszten kívül habosra keverjük, majd apránként hozzáadjuk a lisztet is, és egy formázható tésztát kapunk. 2 órát hűtőben pihentetjük, majd diónyi (18-20g) golyókat formálunk belőle. Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, és 180 fokra előmelegített sütőben, kb. 15 perc alatt megsütjük, vigyázva, hogy szép világos színű maradjon. A langyosra hűlt golyókat óvatosan kikaparjuk, mert így még könnyebb, mintha teljesen kihűlt. 
A krémhez a tésztamorzsát jól eldörzsöljük, és a többi hozzávalóval együtt jól kikeverjük. Ezzel a krémmel töltjük meg a golyók belsejét, és kettesével összeragasztjuk.
Egy kis tálban egy kevés vízzel hígítjuk a vérnarancs aromát, és kis ecsettel bekenjük a külsejét, majd kristálycukorba forgatjuk. Puszpánglevéllel, vagy valami más  kis zöld levélkével díszítjük.

Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...