2016. május 21., szombat

Bodzaszörp


Minden évben készítek bodzaszörpöt, - nem is tudom miért nem került fel eddig a blogra - mert imádja az egész család. Citromfűből és mentából is szoktam főzni, ugyanez a recept szerint, sőt az idén vegyesen is megpróbáltam a bodzát mentával párosítani, mondhatom isteni lett....  próbáljátok ki! :) Az eredeti recept Hémangitól a Vegavarázs blogról származik, csak az arányokon változtattam kicsit.
Forgalomtól távol eső helyről, Surányból kaptam a bodzavirágot, ennek ellenére én mindig jól megmosom, inkább több virágból készítem és hosszabb ideig áztatom. Ha csak kis mennyiséget készítetek és hamar elfogy, akkor nem kell felfőzni és dunsztolni, elég csak leszűrés után a hűtőbe tenni. Nálam "nagyüzemi" mennyiség készül, tartósítószer nélkül, diétás változatban fruktózzal, így mindig felforralom és száraz dunsztba teszem. Az idén mondhatom el először, hogy utána a kamrapolcra kerül, mert nemrég költöztünk másik lakásba ahol végre van egy kicsi spejzom.😊

Hozzávalók: 

15-20 db nagyobb bodzavirág (bodzatányér)
3 liter víz
2 db citrom
2 kg kristálycukor (vagy 1,8 kg fruktóz)
5 dkg citromsav


Elkészítés:


A megmosott bodzavirágokat egy 5 literes üvegbe tesszük (ha nincs akkor egy fazék is jó), hozzátesszük a felkarikázott citromot, majd felöntjük vízzel. Egy könnyű anyaggal (gézzel) letakarjuk, időnként megkeverve 1 napig hűvös helyen állni hagyjuk. Utána leszűrjük és összefőzzük a cukorral ( nálam fruktózzal) és a citromsavval. Tisztára mosott üvegekbe töltjük, majd száraz dunsztba tesszük 1-2 napra, amíg teljesen kihűl. 


A citromfű és a mentaszörp is ugyanígy készül, nagy csokor menta vagy citromfűlevelet áztatunk a citrommal. Nálam készült most egy adag bodza-menta keverék is fele-fele arányban, ami nyáron a nagy melegben biztos nagyon finom frissítő üdítő lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...