2014. december 29., hétfő

Szilveszteri szerencsehozó malackák és lóherék




Az idén nem akartam a véletlenre bízni a szerencsét ;-) ..... elég nehéz évem volt, így év végére mindent elkövetek, hogy bevonzzam a szerencsét, és megtörjem ezt a szériát. :)
Több blogon láttam már ezeket a túrós-krumplis tésztából készült malackákat, a lóheréket ugyan egy másik tésztából láttam, de most én egyfajtából sütöttem mind a kettőt. Nagyon egyszerű recept, ha a krumpli megfőtt és kihűlt, pillanatok alatt össze lehet állítani, egy órát pihentetni és már szaggathatjuk is. Maga a mintázás kicsit pepecselős, de annyira jópofák szerintem, hogy élvezet készíteni, akár gyerekek bevonásával is.

Hozzávalók:

25 dkg liszt
25 dkg vaj vagy margarin
25 dkg túró
25 dkg áttört főtt krumpli
1-2 tk. só

1 egész tojás a lekenéshez

tökmag, napraforgómag a díszítéshez

Elkészítés:









A krumplit megfőzzük és ha kihűlt krumplinyomón áttörjük. 
Egy tálban elmorzsoljuk a vajat a liszttel, majd hozzáadjuk a sót, krumplit és a szintén áttört túrót, majd összegyúrjuk. Min. 1 órára a hűtőbe tesszük, utána lisztezett deszkán kb. 4-5mm vastagságra kinyújtjuk és szaggatjuk. 
A lóheréhez pici szív alakú formára van szükség, 4 db-ból áll össze egy lóhere. A malackához 3 különböző méretű pogácsaszaggató szükséges, a legnagyobb lesz az arca, a legkisebb az orra, szívószállal kilyukasztva, a középső méretből fele annyi kell, mert négyfelé vágva lesz a malacka füle. A szemének napraforgómagot ragasztottam, eredetileg fekete borssal láttam, de bármilyen más maggal pl. lencsével is lehet. A lóherére tökmagot ragasztottam.
Egész tojással lekenjük a lóheréket, középen picit összenyomjuk nehogy szétessen, és utána ragasztjuk rá a tökmagot. A malackánál először lekenjük a legnagyobb korongot ( arcát), utána ragasztjuk rá az orrát és a fülét, majd így is lekenjük és utána mehetnek rá a szemek.



 Sütőpapíros tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt szép pirosra sütjük.

Kellemes szilveszteri készülődést ! Jó étvágyat hozzá ! 


Sok szerencsét kívánok ! :-)

Forrás: Andi konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...