2013. október 23., szerda

Banános tekercs


A Vidék Íze újságban jelent meg ez a sütemény, de én egy kedves ismerősömtől kaptam a receptet és kóstolót is belőle. Annyira ízlett, hogy azóta többször is megsütöttem, de valahogy mindig lemaradt a blogról ..... most ezt pótolom. :)
Nem a legegyszerűbb süti, mert külön meg kell sütni a lapot, külön a főzött krém, külön kikeverni a vajas krémet ......  szóval kicsit időigényes, de végül megéri a fáradozást, mert egy igazán könnyű, krémes -gyümölcsös édesség lesz, ami ráadásul nagyon mutatós is.

Hozzávalók :

Tésztához :

6 db tojás
12 evőkanál porcukor
1 mk. szódabikarbóna
4 dkg kakaópor ( Holland ha lehet )
1 csipet só

vaj és kevés liszt a tepsi kikenéséhez ( én sütőpapírt használtam)

Krém :

1 db tojás
2 evőkanál finomliszt
2 dl tej
20 dkg vaj ( vagy margarin)
2 dkg kakaópor
10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor ( vagy 1 kk vanília esszencia)

2 db banán  ( egyenesebb fajta )



Elkészítés :

A tésztához a tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a kakaót és a szódabikarbónát. A tojások fehérjét kemény habbá verjük egy csipet sóval,és a kakaós krémhez forgatjuk, óvatosan, hogy a hab ne törjön össze.
Az eredeti recept, kivajazott- lisztezett tepsit ír, de nekem a múltkor beleragadt, nehezen tudtam kiszedni, ezért most sütőpapíros tepsibe tettem. Amikor kihűlt kifordítottam a tepsiből és óvatosan lehúztam róla sütőpapírt ( DM-ben szoktam venni a szilikonos, barna sütőpapírt).

Amíg a kakaós lap hűl, elkészítjük a krémet.
A tojást összekeverjük a liszttel, felengedjük a tejjel és gőz fölött sűrűre főzzük, majd félretesszük míg teljesen kihűl.
A vajat habosra keverjük a porcukorral és a vaníliával, majd a főzött krémet is hozzákeverjük.
A krémet elfelezzük, először a fehér krémmel kenjük meg a lapot, majd a másik felébe belekeverünk 2 dkg kakaóport és ezt is rákenjük.
Ráfektetünk egyik szélére 2 db banánt,  óvatosan feltekerjük, és legalább egy fél napra hűtőbe tesszük, hogy szépen tudjuk szeletelni.


Jó étvágyat hozzá! .-)



2 megjegyzés:

  1. De szívesen megkóstolnám most! Újságban már én is rácsodáltam de elkészítés még várat magára! Nagyon guszta és el is hiszem hogy finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva :) .... egyszer próbáld ki, nagyon fincsi :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...